tirsdag 5. januar 2010

Jonas vil ha Drømmehagen!

I går var klokka ett minutt på halv seks da vi dumpa ned i sofaen og slo på NRK Super. Fantorangen kom, men han introduserte ett eller annet program om ei ku i stedet for Drømmehagen. Jonas så på meg med et forvirra uttrykk i ansiktet, hvor var Drømmehagen?? Makka Pakka henne? Hopsi Deisi henne?

Jeg tok meg en tur på nrk.no, og fant ut at vår fantastiske statskanal har kuttet favorittprogrammet til Jonas. De skal heller sende det 10:30 på formiddagen. Det var smart dere, da er jo ingen unger i toårsalderen opptatt i barnehagen??

Den lille halvtimen fra 1730-1800 sitter ungen i ro. På rumpa. I sofaen. Uten å løpe, uten å herje, uten å mase, uten å skravle, uten å falle og slå seg. Han sitter i ro. Eller - jeg burde kanskje snakke i fortid her. Det var vår lille halvtime i sofaen, vår kosestund.

http://www.dagbladet.no/2010/01/05/kultur/barne-tv/nrk/tv_og_medier/tv/9786730/

Dagbladet skriver at foreldre raser mot Drømmehagenkutt. Det skjønner jeg veldig godt.

I dag har jeg vært god mor, og bestilt DrømmehagenDVD på dvdstrax.com - og meldt meg inn i ei sinna gruppe på Facebook.

Jeg tror dessverre ikke NRK kommer til å gi seg på denne.

Ingen kommentarer: